Re: Re: Kde sehnat ladici kondiky? (bylo: OT dlhodoba dostupnost suciastok a sucasti, was: Dotykov? displej 7")

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pondělí Květen 21 08:50:17 CEST 2012

Také by mě zajímalo, co jste našel.

Běžné ladicí kondenzátory pro ladění středovlnných rádií mají malé mezery mezi deskami. Kondenzátory s většími rozestupy mezi deskami mají často malou maximální kapacitu.

Já jsem scháněl kondenzátor na smyčkovou antenu. Prohrabal jsem tátovy zásoby a ani tam jsem nebyl moc úspěšný. Kondenzátor pro smyčkovou antenu by měl ideálně být bez kontaktů, tedy motýlkový s děleným statorem. Nepochodil jsem.

Tyhle kondenzátory jsou precizně provedené, ale zajímalo by mě, jak se bude vyvíjet odpor přechodu desek vůči trnu na kterém jsou navlečeny v čase. Hliník oxiduje. Starší kondenzátory, pokud mají plechy z hliníku, mají přechod mezi deskami a trnem roznýtovaný, což by snad mělo zaručit hermetické uzavření spoje?

Co se týče přepínání kondenzátorů relátky, tak si procházíte stejnou cestu jakou jsem procházel já asi před půl rokem. Nakonec jsem koupil autotuner LDG. Relátka tvoří velkou část ceny tuneru a pokud bych je měl nakupovat někde v drogerii, jen za součástky zaplatím to samé, jako za celý tuner.

Jinak Mouser má pevných kondenzátorů na vysoké napětí spoustu:
http://www2.mouser.com/Cornell-Dubilier/Passive-Components/Capacitors/Mica-Capacitors/_/N-5g97Z1z13w6z?P=1z0vl8qZ1z0vl8xZ1z0vl8l

Vojta Bubník