Problem s BMP085

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 17 23:16:18 CEST 2012

Takhle nějak to zkusím asi přepájet, každopádně nejdřív zkusím ten sundaný
snímač přidrátovat na vývojovou desku (ta od PicKit2 se mi líbí čím dál víc)
a uvidím, jestli je problém s tím, co čidlo posílá, nebo třeba v časování, i
když netuším, jak by se zachovala ATmega88 s dvojnásobnýma hodinama, jak
dalece to ovlivní komunikaci po I2C a jak by to ovlivnilo vyčtení dat po
sériové lince (ovládá se to dodaným SW, chodí tam nějaká podivná data a
pokecat si s tím terminálem nebude úplně triviální).

Každopádně stále neházím flintu do žita, on ten výškoměr "nějak" jede,
vypadá to, že kromě toho tlakového a teplotního offsetu se data použít dají,
holt u jednoho kusu použiju bulharskou konstantu :)

Jinak co se týká těch hodin - nakonec se mi podařilo (zase "nějak") rozhýbat
i původní krystal a protoře tam není moc místa, mám ho teď připájený
provizorně z druhé strany desky a bez uzemněného pouzdra, ještě trochu
polaboruju. Každopádně jsem na místě krystalu vyzkoušel jak ten originál,
tak SMD krystal z GME, tak klasický nožičkový, a se všemi se to chová zhruba
stejně.

Vytemperování snímače taky ještě vyzkouším, uvidíme, co to udělá, každopádně
jsem měl pocit, že když mu objedu vývody mikropájkou, jen dojde ke zvětšení
toho offsetu.

Omlouvám se, že jsem nereagoval, rodina mne odvelela na dva dny mimo mail,
vrátili jsme se akorát tak na hokej :)

Pavel Kutina