Shanim miniaturni krystal 7.3728Mhz

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Květen 17 02:35:02 CEST 2012

 17.5.2012, 2:23:46

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Kuba Jan napsal:

> [...]
> mobilu Dancal  je šutr v MTF32 pouzdru  to je vidět přímo uvnitř.
> No a pak jsem ještě zkusil rozloupnout černou bakelitovou "rakvičku" -
> oscilátor ( Epson..? ) 40MHz - těch mám opět nejvíce, takže jeden
> zničený nevadí.
> A měl ho tam! MTF32 - onen hodinkový typ.
> Pak jsem ještě v zásobách našel těch  požadovaných 7,3728MHz. Bohužel
> mám v tomto provedení jen jediný kousek :-(  )   Opět štípačky  a trochu
> násilí ( vyučen již na tom 40MHz ) a  je venku!
> Tedy i pro mě cenná zkušenost, v těh bakelitových oscilátorech jsou "
Jak logicke, drahy Watsone. Epoxid jde jen velmi obtizne zastriknou
do formy tak, aby ve vnitr zustala dutina pro krystal.
Cimz rozhodne nechci tvrdit, ze ja jsem to vedel.

> To se může někdy hodit.  Jdou poměrně dobře ven, stačí vzít štípačky,
> podélně uprostřed přeštípnout a on se šutr částečně "obnaží" , zbytek
> pak opatrně rozmačkat třeba ve svěráku.
> Ještě kontrola krystalu, jestli to přežil. A tady je trochu zrada,
> krystal sice kmitá, ale přesně na dvojnásobku. Čítač ukazuje  14,7455
> MHz :-(  Ale na vině může být můj měřicí přípravek na
> krystaly......občas zas měří třeba
> šutr 27 MHz jen jako 9MHz.
Vas pripravek asi bude v poradku. Dvojnasobek vystupni f a D klopak je
nejjednodusi zpusob k dosazeni stridy 1:1, navic 14MHz krystal muze
byt snadnej vyrobitelny.
27MHz sutry velmi casto byvaji 9MHz rozkmitane na 3. harmonicke.