Digitalni domacnost?

Pondělí Květen 14 09:44:30 CEST 2012

Spíš bych viděl důvody, proč tohle včechno nemít. Audio systém - od doby
co černé desky a mg. pásky vyšly z módy, téměř žádnou muziku na CD
nekupuju a rádio si poslechnu jen občas. TV - tu okupuje moje žena, běží
tam přes den ČT24 a večer přiblblé seriály a detektivky. Běda kdybych jí
to chtěl přepnout na něco jiného. Při  stavbě baráku jsem uvažoval o
nějakém inteligentním řízení vytápění. Ještě tam nebydlím, ale už vím že
ani tohle né. Nízkoenergetický barák (výpočtová ztráta 4KW, stěny z
betonových skořepinových tvárnic) má takovou tepelnou setrvačnost, že
nějaké automatické změny teploty během dne postrádají význam. Zedníci si
tam zatopili v malých kamínkách a když bylo -15, vyhřáli s tím celý
barák a půl dne po vyhasnutí tam bylo pořád stejně. Druhý den možná o 5
st. míň. Navíc energie je tak levná (TČ voda-voda, topný faktor 5), že
cokoliv složitějšího než kolečko v každé místnosti by byla ztráta času a
peněz. Samosřejmě kdo má kotel 20KW a topí plynem, tam jsou ty ceny
úplně jinde.
Anděl