OT: Re: Vyroba DPS v Cine?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Květen 13 10:05:54 CEST 2012

On Sun, 13 May 2012, Stanislav Šmejkal wrote:

> Az budu mit plat jako v Norsku, budu milerad platit 50 Kc/litr. Zaprve tam
> netankuji takovou brecku jako my v Cechach a zadruhe v tom nemaji jakesi
> enesmysly, ktere jsou neekologicke a drahe.

Asi maji nejaky uplne suprspecialni benzin - tyhle pohadky mi zni jako ty
nase za totace o super zbozi na zapade.

> A co budou delat, az jim dojde ropa a plyn? Oni maji fond budoucnosti, kam
> ukladaji jedinecne prebytky z ropy a plynu. Kdybychom si my nenechali ukrast

Rad bych se zeptal - kdyz tu je znalec - v cem nebo co si ukladaji do toho
fondu budoucnosti ?

> vsechen tezitelny uran, mohli jsme mit neco podobneho. Oni neustale investuji
> do infrastruktury a eliminuji svoji konkurencni ekonomickou nevyhodu -
> rozlehlost zeme. Maji velmi levnou elektrinu, kterou jsme mohli mit take,

Jak jste na tohle prisel ? Tady (http://finexpert.e15.cz/cena-elektriny-prubezne-stoupa)
se pise :

Prumerna cena elektriny v Evrope
(domacnosti s rocni  spotrebou od 1200 do 3500 kWh, v euro za 100 kWh)

    Cesko 	8,71
    Norsko 	16,33

Mne se zda ze nam tu vypravite pohadky. Mimochodem zatim maji elektriny
prebytek, ale jejich blahobytem zmagorena spolecnost uz dala stop
vystavbe dalsich hydroelektraren a spotreba stale stoupa, takze az
poptavka prevysi nabidku zacne cena rust rychleji.

> kdybychom si z politickych a mocenskych duvodu nezastavili vystavbu celeho
> Temelina, Blahutovic a zabranili ekonesmyslum jako solary ci vetrniky.

No tak ted zrovna politicka situace dostavbe Temelina vyslovene preje
ale diky tomu se zase ukazuje se CEZ se na to ekonomicky moc neciti.

> Svym puvodnim prispevkem jsem se snazil naznacit, ze jsou narody, ktere si
> zdola podporuji mistni producenty tim, ze nakupuji vyhradne Norske zbozi, i
> kdyz je to o neco drazsi. Zahranicni, byt o neco levnejsi zbozi na sklade
> zustava. My take mame/meli jsme zdroje, ktere nam jini mohou/mohli zavidet

Nerekl bych ze to je rozhodnuti "narodu", ale jejich politiku kteri jim
tuto "zdravou" politiku vnuti pomoci importnich cel. U nas za totace
obcas nebyl toaletni papir, v Norsku nedavno zase treba maslo.

> (uran, voda, dostatek vzdelaneho obyvatelstva, historicke pamatky) a sam
> vite, jak s nimi nakladame/nakladali jsme.

Ten uran je sporny (ostatne jeste nejaky mame) a to ostatni to uz je
vyslovene blabol.

> Nechci se vas nijak dotknout, ale nejdriv si uklidte doma a pak kritizujte
> ostatni. Takhle to vypada pouze jako slepa zavist.

Jsem zeleny zavisti tak, ze bych mohl byt clenem strany zelenych.