Vyroba DPS v Cine?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Květen 12 15:40:59 CEST 2012

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 12, 2012 3:14 PM
Subject: Re: Vyroba DPS v Cine?

Psal jste to fakt Vy? Tohle mi k Vam teda fakt nesedi.

| Jednim z duvodu, proc je mozne PCB v PRCu udelat za zlomek zdejsi
| ceny, je to, ze tam pouzite chemikalie jednoduse vyrobce vypusti do
| nejblizsiho potoka misto nakladne likvidace kterou musi zajistit
| vyrobce tuzemsky (druhym duvodem je treba to, ze cinan nemusi kolem
| kazde flasky kyseliny vyplnovat tri stohy papiru ).
| No fajn, kdyz si cinani chteji zasvinit svoje zivotni prostredi, je to
| jejich vec. Jenze, kdyz to opet prezenu, muze to dopadnout treba tak,
| ze cinan si nakonec za vydelane penize koupi nasi, relativne cistou
| zemi a nas prestehuje do otravene ciny.

To je jako opsano z nejake prirucky Deti zeme nebo podobne.
Opravdu je lepsi cena dana hlavne tim, ze velci vyrobci vypusti odpadni
chemikalie do potoka? Neni to spis tim, ze je v Cine trochu jina
pracovni moralka a take nahled na zakaznika (zejmena toho, u ktereho
je pravdepodobnost opakovanych kseftu)?

| Neni to tak davno, co doslo ke snizeni limitu pro individualni dovoz
| bez celnich formalit ze 130 na 22 ojro. Dost se o tom diskutovalo i
| tady, a bylo zminovano i volani (malych) obchodniku po tomto opatreni.
| Tedy nikoliv pozadavek obchodniku na odstraneni dovoznich barier, ale
| na jejich (globalne vzato) zvyseni. Sice to neni podle ekonomickych
| teoriji, podle kterych by obchodnici meli kazde zvyseni odmitat, ale
| je to logicke.

No pokud to nejaky obchodnik obhajoval, tak urcite ne z entuziazmu,
ale proste proto, ze prodava zbozi na zdejsim trhu, to musi zatizit DPH
a tak mu konkuroval z jeho pohledu nespravedlivy dovoz bez DPH.

| Budou-li dovozni bariery velmi vysoke, bude to vyhovovat domacim
| vyrobcum, ale nikoliv obchodnikum-dovozcum.
| Budou-li dovozni bariery velmi nizke, nebo nulove, zakaznik se vykasle
| nejen na domaciho(draheho) vyrobce, ale i na domaciho(draheho)
| obchodnika a nakoupi primo v cine. Takze pro obchodnika-dovozce jsou
| vyhodne takove bariery, pri kterych se individualni dovoz nevyplati,
| ale hromadny ano.

Ano, tady jste to pekne napsal: nasi vyrobci, ale ani dovozci, nejsou
schopni konkurovat parametry produktu (parametrem je samozrejme
i cena), proto ze treba vytvaret bariery. A z Vaseho mailu (podle me)
vyplyva, ze Vam to prijde spravne. No - za soucasne situace uz to
asi ani moc jinak nejde, ale ja to teda za spravne urcite nepovazuji.

PL