OT: Patentové šílenství

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 11 08:19:34 CEST 2012

Zdravím,

Děkuji všem za poměrně obšírné názory. Jen na vysvětlenou k pár dotazům,
které se tu vyskytly - odpovím všechny najednou zde.
- Ano, SIP je otevřený veřejný standard. Ale toto patentované rozšíření
  není pokud vím specifikováno v žádném oficiálním RFC. On SIP je dnes souhrn
  více než deseti RFC i jiných více či méně uznávaných standardů (např. drafty
  pracovních skupin jako SIPPING, SIMPLE atd.) a je problém to dohledat.
  Právě v tom vidím ten hlavní problém - ve standardu to nyní není a protože to
  má někdo patentované, bude obtížné to tam dostat, leda tak, aby nebyl patent
  porušen, což ovšem při jeho obecném znění není snadné. Tím pádem je úsilí
  všech tvůrců protokolu sabotováno někým, kdo si patentováním "vykousl" část
  funkcionality toho protokolu tak, že ostatní to tam teď nemohou doplnit
  (alespoň pokud to tak správně chápu - asi by nebylo možné vydat RFC s tím,
  že v USA není aplikovatelné kvůli patentu).
- Já osobně cestu do USA neplánuji. Jenže může přijít můj zaměstnavatel a říct
  "Za týden letíš na měsíc za louži na školení, dali nám to za výhodnou cenu"
  a já se nebudu moci účinně bránit. Takové případy tu běžně nastávají (obvykle
  jsou zaměstnanci přijímány celkem kladně :-) ) a tak i mne to může "potkat".
- Mé rozhodnutí bude nejspíše takové, že to do systému doimplementuji
  a informuji nadřízeného, že je to k dispozici. Pokud se rozhodne to nasadit,
  už to snad nebude úplně jen na mne :-).

> je tam ":-)", ale aj tak zareagujem: aby zamestnanec pod svojim menom -
> namiesto zamestnavatela, v prospech ktoreho riesi problem - zvazoval, ci v
> buducnosti navstivi hocijaku krajinu. no pardon...

No právě :-).

> miro

Děkuji všem za příspěvky!

Zdraví Pavel