Vyber PLC

DeeJay deejay na email.cz
Čtvrtek Květen 10 14:35:52 CEST 2012

cena.

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, May 10, 2012 1:55 PM
To: HW-news
Subject: Re: Vyber PLC

2012/5/10 Robert Vida <vida.hu na gmail.com>:
> Potrebujem poradiť pri výber PLC. K jednoúčelovému stroju potrebujem
> riadiaci systém. Bude to ovládať
> - spínať a reverzovať 7 motorov,
> -  spínať 6-7 pneumatických ventilov,
> - 3 ultrazvukové generátory (3 výstupy, 2 vstupy pre každý generátor)
> - snímať stav cca 15 koncových spínačov
> - HMI to nemusí mať
>
> Výrobcov PLC je mnoho, a typov PLC ešte viac. Každý si bude chváliť
> svoje. Preto by som chcel požiadať o radu od akého výrobcu tie PLC
> kúpiť. požiadavky:
>
> - dobrá technická podpora  a existencia základného  školenia
> [...]

Jestli dobře počítám, je to 39 výstupů, 21 vstupů.

Já znám prakticky jenom PLC Allen Bradley (Rockwell Automation) a to ještě
jen z pozice projektanta (nejsem programátor), nicméně asi by vyhověl
Micrologix 1400 1766-L32BWA + 2x přídavná karta 1762-OW16 (16x DO), to vyjde
asi na 20 000 Kč, programovací software stojí 2 500 Kč (RSLOGIX MICRO
STARTER, 9324-RLM0100ENE).

Programovací SW RSlogix Micro je použitelný pro všechny PLC řady Micrologix.
Na ty úplně nejmenší PLC (asi do 10 I/O) mají dokonce nějaký RSlogix lite,
který je zdarma.

Jako programovací kabel se pro Micrologix řady 1100 a 1400 dá použít
ethernet, případně RS232, ale 1000 má na sobě RS232 konektor v podobě 8-pin
minidinu a originál kabel stojí asi 1000 Kč. Micrologix 1400 má běžný
canon-9, takže by šel RS232 programovací kabel udělat i jednoduše na koleně.

Pavel Kadečka.