OT Linuch

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 10 07:55:54 CEST 2012

Zdravím,

> On to vyvíjí brácha, já jsem dal po desátém resetu šibalsky ruce pryč :-).
> Ten soubor files.db je někde v paměti routeru a zobrazuje se, když je
> adresář jen nasdílen a není přimontován, týká se Mediaserveru. Nicméně,
> podle toho co píšete bude možná chyba v pořadí příkazů. Tohle jsem s ním
> teda neprobíral, tak jsem zvědavej jestli zkoušel pořadí nasdílet a
> mountovat taky naopak :-))))) Já bych se přiznal :-)))

OK, zkuste a poreferujte :-).

> Ještě dotázek, jak se v takových malých distribucích obecně hledají chyby
> ovladačů a periférií?

No... Na to není úplně triviální odpověď. Vzhledem k tomu, že tyto malé
distribuce bývají šity na míru konkrétnímu hardware, bývají celkem dobře
odladěny a moc chyb tam nebývá. Pokud máte na nějakou chybu podezření, tak
asi nezbývá než monitorovat logy, zda tam příslušný ovladač něco nebonzuje
(právě onen dmesg je asi nejlepší, to je vlastně stream hlášek jádra, ve
kterém určitě budou i hlášky ovladačů), případně pokud je daný ovladač
modularizován (není přímo v jádře a zavádí se při bootu příkazem modprobe),
prostudovat jeho parametry, řada z nich může zvýšit na požádání verbositu či
zapnout různé druhy ladění.

Zdraví Pavel