OT Linuch

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 10 07:21:52 CEST 2012

> Zdravím,
> v distribuci OpenWRT nasdílím adresář, který je pak na síti vidět a je v
> něm soubor files.db. Pokud ale do toho adresáře namontuju disk(Flash),
> nejde vidět nic ani ten soubor resp. ani za nic se mi nedaří přimontovat
> disk tak aby byly vidět soubory, podpory pro FS atd. by tam měly všechny
> být, ale nějakou chybu samozřejmě nevylučuji. Byla by rada?
> S pozdravem,
> Miloš Dašek
Zdravím,
  popis mi není zcela zřejmý. Máte adresář se souborem a do toho adresáře
mountujete disk ? Jinými slovy použijete ten adresář jako mountpoint ?
Tak Vám pak samozřejmě ten soubor zmizí, resp. se stane nedostupným,
překryje ho obsah toho mountu.
  Proč v tom mountu není nic vidět, toť také otázka. Není špatné pořadí
operací ? Pokud budete napřed nějaký adresář sdílet (jinými slovy jej
budete referencovat) a pak jej přemountujete, ty reference se budou
odkazovat na původní adresář "pod" tím mountem a samozřejmě neuvidí
namountovaný obsah, ovšem měl by být stále vidět ten původní soubor. Bylo
by třeba napřed namountovat a pak nasdílet.
  Více možná osvětlí pár ukázek, jak to děláte (ls -l adresáře před mountem,
mountovací příkaz, ls -l adresáře po mountu) a třeba i dmesg | tail -n 10.
  Zdraví Pavel