Obracena LED 1206

AZe aze na seznam.cz
Sobota Květen 5 09:15:29 CEST 2012

Stalo nedávno. Nahrazoval jsem v dig. hodinách tranzistory MPSA42 (NPN) a
MPSA92 (PNP), které vypadají jako KC238 a vývody mají ve stejném pořadé
E-B-C. Použil jsem BF422 (NPN) a BF423 (PNP) podobného provedení. Naštěstí
jsem juknul do datasheetu a zjistil, že mají jiné pořadí vývodů, a to E-C-B,
což nebyl problém přehodit. Jenže to nefungovalo, svítilo vždy několik
číslic v jedné baňce a různě přeblikávaly. Zkrátím to: tranzistory BF423,
PNP, měly oproti datasheetu pořadí nikoli E-C-B, ale C-B-E ! A to všech 100
kusů. Koupeny byly současně u jedné firmy, nejsem si jistý kde.  Docela
zákeřná závada.
AZE

----- Original Message -----
From: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, May 04, 2012 11:58 PM
Subject: Obracena LED 1206

Zdravim,
dnes jsem v GESu koupil zelenou a cervenou SMD LEDku 1206 pricemz zelena mi
v bastlu fungovala a kvuli cervene jsem mel asi hodinovy zasek, kdy jsem ji
nemohl a nemohl rozsvitit. Tak jsem ji z desky po kontrolach kde ceho
mozneho i nemozneho vypajel jako definitivne vadnou, a jen tak z cireho
zoufalstvi jsem ji zkusil k ploskam prstem primacknout obracene. Jake bylo
moje prekvapeni, kdyz se dioda rozsvitila.

Je mozne, ze ve vyrobe pripaji a nakontaktuji cip diody obracene (no
evidentne je)? Oznaceni katody a usporadani v SMD pouzdru je u obou naprosto
stejne a vzhledem k tomu, ze sedi na plosnaku uplne tesne vedle sebe a anodu
maji vyvedenou defakto jednou ploskou, je jiny omyl vyloucen.

Setkal se s necim podobnym uz nekdo?

Jakub Serych