NiCd baterie ... Re: Jak funguje digitalni elektromer?

Čtvrtek Květen 3 20:08:13 CEST 2012

Od mobilní aplikace člověk obvykle chce něco jiného, než od baterek pro
"staniční" použití. Otázka je, jakou životnost má ta LiFePO4 baterka? U
těch NiCd baterek je ta životnost né neomezená, ale obrovská. Zase NiCd
jsou na poměr hmotnost/energie horší než olovo a na poměr objem/energie
je to přímo katastrofa. Elektrokolo by s tím asi moc nejezdilo - už by
se na něj pro samé baterky nikdo nevešel :-). Dráha na vagóny začala
místo NiCd dávat Pb gelovky a byla to katastrofa, zase se vracejí k
NiCd.  LiFePO4 na dráhu zatím nedorazilo.
Anděl