Jak funguje digitalni elektromer?

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Květen 3 09:04:57 CEST 2012

Jsem slyšel, nepodloženo, že pokud se některé typy elektronických
elektroměrů proklemují, jedno kde, tak ten odběr na č_e_r_n_o umí detekovat
a při vyčítání to nabonzuje. Ale kde je pravda to nevím. Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Thursday, May 03, 2012 8:54 AM
To: konfera
Subject: Jak funguje digitalni elektromer?

Nedávno jsem byl u jednoho nadšence, který má doma "malý Temelín". 10 FV
panelů na střeše dílny a teď k nim přibylo 5 otáčecích - prý dají víc
energie než těch 10 pevných. Má tam 4 velké Pb baterky, měnič a napájí s tím
část spotřebičů v baráku. Tvrdí že to má bez dotací a že i tak se to má do
10 let zaplatit. Tak mě napadlo že nejslabším článkem je ta baterka a jestli
by bylo možné (ne legislativně, ale technicky) místo baterky pro ukládání
energie, kterou později spotřebuju, používat síť. Tedy pouštět výkon jednou
tam, jednou zpátky a za stejnou sazbu. Už před 20 lety jsme tohle řešili u
zařízení pro formování baterek a bylo nám řečeno, že to zařízení taky během
vybíjení elektriku nevyrábí, ale jen zpátky vrací část toho, co se před tím
odebralo. A že ať se nezabýváme nějakým povolením, že stejně fungují třeba i
výtahy. Jenže tehdy se jednak používaly mechanické elektroměry, které se umí
i točit nazpátek a taky celá fabrika má mnohem větší spotřebu, než kolik dá
to naše zařízení.
Co udělá digitální elektroměr když tam jde něco nazpátek? Odečítá? Zastaví
se? Ohlásí error a někam to nabonzuje?
Anděl

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7106 (20120503)

http://www.eset.cz