Jak funguje digitalni elektromer?

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Květen 3 09:02:54 CEST 2012

Čtyři typy "digitálních elektroměrů",  které jsem zkoušel, jednofázové i třífázové, počítají stále "vpřed", ne pozpátku. Typy, které používají rozvodné závody jsem nezkoušel, ty inteligentnější (4Q) měří vše samostatně a zapisují to do zvláštních registrů, které jdou přes IR rozhraní číst. Ale zcela jistě jednoduše neodečítají jako mechanické. I některé mechanické mají zpětnou brzdu. Náš původní mechanicky šel v době zkoušení FVE pozpátku. Někde jsem zaslechl, že právě z důvodu zákazu připojení takové ilegální FVE na síť se v podezřelých místěch vyměňují elektroměry a v případě přetoku do sítě je z toho pěkná pokuta.
AZE

  ----- Original Message -----
  From: Vláďa Anděl
  To: konfera
  Sent: Thursday, May 03, 2012 8:54 AM
  Subject: Jak funguje digitalni elektromer?

  Nedávno jsem byl u jednoho nadšence, který má doma "malý Temelín". 10 FV panelů na střeše dílny a teď k nim přibylo 5 otáčecích - prý dají víc energie než těch 10 pevných. Má tam 4 velké Pb baterky, měnič a napájí s tím část spotřebičů v baráku. Tvrdí že to má bez dotací a že i tak se to má do 10 let zaplatit. Tak mě napadlo že nejslabším článkem je ta baterka a jestli by bylo možné (ne legislativně, ale technicky) místo baterky pro ukládání energie, kterou později spotřebuju, používat síť. Tedy pouštět výkon jednou tam, jednou zpátky a za stejnou sazbu. Už před 20 lety jsme tohle řešili u zařízení pro formování baterek a bylo nám řečeno, že to zařízení taky během vybíjení elektriku nevyrábí, ale jen zpátky vrací část toho, co se před tím odebralo. A že ať se nezabýváme nějakým povolením, že stejně fungují třeba i výtahy. Jenže tehdy se jednak používaly mechanické elektroměry, které se umí i točit nazpátek a taky celá fabrika má mnohem větší spotřebu, než kolik dá to naše zařízení.
  Co udělá digitální elektroměr když tam jde něco nazpátek? Odečítá? Zastaví se? Ohlásí error a někam to nabonzuje?
  Anděl