Microchip a 8051

j s jarin.hw na gmail.com
Úterý Březen 27 07:14:30 CEST 2012

Ale aky flame, prosim Vas?
Flamewary PIC - AVR skoncili pred rokmi, ked aj AVR-kari pochopili
skutkovu podstatu veci, ze Microchip vyraba skratka lepsie obvody ;-)
Ale fakt, flamovanie okolo Microchipu uz vobec nie je take popularne
ako pred rokmi. Co je na druhu stranu skoda, lebo teraz sa flamuje o
cenach benzinu, lavicovej politike a multikulturalizme; predtym to
bola aspon trochu technicka vec.

Ale ako Jano pisal, tato prevratna novinka je minimalne rok stara, ti,
co to sleduju, to cakali uz pred dvomi rokmi.
Tie 8051 od Microchipu nie su nijake emulatory, ci co to tu zaznelo,
ale kremikova kopia 8051 derivatov od SST. Predpokladam, ze nebudu
robit nijaky dalsi vyvoj, iba udrziavat existujuci sortiment.
Microchip ma kopu svojich vlastnych produktov a bolo by zbytocne
investovat cas a peniaze na to, aby vygenerovali nieco podobne, ako uz
maju.
To, ze sa patdesiatjednotky dostali do ruk Microchipu ale moze
znamenat, ze tieto obvody budu lacne a stabilne dostupne aj o peknych
par rokov, ako je u Microchipu bezne - co moze byt zaujimave v dobe,
kedy niektori vyrobcovia potapaju 8051 kvoli ARMom.

Takze ziadni skostnateli vyrobcovia, ale Microchip skratka vyuzil
stadovu ARMovu hysteriu a kupil to, po com je dopyt, aj ked si to
manazment niektorych firiem nechce priznat aj napriek masivnej masazi
technikov v style "Kde to zije, tam je Matt... teda ARM", aj ked je to
iba obycajna blba mineralka.

J.S.

Dňa 26. marca 2012 21:33, Ondřej Kozumplík <kozond-konf na seznam.cz> napísal/a: