fázovací článek 90 stupňů pro kvadraturní VFO KV přijímače

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Březen 13 14:08:53 CET 2012

anglicky sa to vola quadrature hybrid. Ak chcete pouzit diskretne
suciastky tak este lumped element. Skuste pohladat na internete, urcite
najdete plno zdrojov.
Omega je stredna frekvencia. Sirku pasma si nepamatam, ale viem ze
fazovy posun mal konstantny cez pomerne siroke pasmo (oktava a asi aj
viac) ale amplituda na vystupe bola menej sirokopasmova. Obidva vystupy
maju rovnaky relativny pokles ale opacnu smernicu. Takze v strede mate
presne -3dB na oboch vystupoch ale ku kraju pasma bude na jednom viac a
na druhom menej. Amplituda sa ale lahsie kompenzuje ako faza, strcite
tam atenuator :-)
Funkcia zhruba sedi. Ked sa rozdeluje signal tak v idealnom pripade na
zatazenom porte nie je ziaden signal. Uplatnuje sa to skor v opacnom
pripade ked sa zlucuju dva signaly. Na jednom je sucet o 90 stupnov
posunuteho signalu a na druhom rozdiel (ak si dobre pamatam).
b.