LCR meter - konstrukce

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 13 10:53:54 CET 2012

Nepochopil si moju namietku.

Sustredil si sa na jedinu vlastnost pomerne konkretnej skupiny prvkov. "Univerzalny" merak musi podla mna vediet viac, aby bol naozaj pouzitelny. Napriklad, ked som spomenul ten elektrolyt, ten ma pomerne vyrazny zvod, t.j. v nahradnej scheme dominuje paralelny odpor namiesto serioveho; naviac je to cele napatovo zavisle a mal by si kapacitu merat s nejakym predpatim. Uplne idealne by si merak v tomto pripade najprv opatrne odmeral DC odpor (co by mu malo prezradit, ze ide o elyt a aka je jeho polarita - opatrne preto aby pripadne zapojeny tantal nevybuchol resp. nebol poskodeny) a potom trebars nasuperponoval na nejake vhodne DC napatie sinus znova vhodne zvolenej amplitudy.

Ja by som navrhol panovi kolegovi Huttovi, aby si spisal zoznam pre neho zaujimavych prvkov, s tym, ze by sme sa pobavili o tom, co vsetko a ako by sa pre ne dalo merat; a z toho by potom mohol vypadnut nastrel daneho zariadenia.

wek