LCR meter - konstrukce

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Březen 13 10:38:02 CET 2012

"klasicke" mostiky funguju vacsinou na principe merania jednotlivych
komponentov impedancie tym ze sa pouzitim znamych prvkov vyvazuje nejaka
velicina (R alebo X) a indikuje sa "dobovym" indikatorom, napriklad
nula, alebo maximum. Z historickych dovodov je to pochopitelne.

Pouzitim modernych meracich technik (napriklad AD prevodniky) sa daju
ale veliciny aj naozaj merat. Nemusite si pripravit specialny obvod,
ktory bude treba vyvazovat, ale viete pomerne presne merat hodnoty
napati a prudov v tom obvode a informaciu dokazete ziskat aj vektorovo.
Z nameranych hodnot potom vypocitate hodnoty meranej impedancie.

Jedna z vyhod je ze sa odstrani potreba zlozitych a "analogovo
perfektnych" obvodov, tak isto ako potreba znalosti velmi presnej
hodnoty referencnych prvkov. Staci uz len jeden, ktory sa pomerne lahko
meria.

Neviem ci som dokazal moju myslienku dostatocne jasne vysvetlit, chcel
som ukazat ze je tam kompletny posun v metode. Nie vylepsovanie
tradicnych metod, ale pouzitie uplne ineho pristupu, co nam umoznuju
moderne rychle digitalne obvody.

b.