LCR meter - konstrukce

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Březen 13 09:58:38 CET 2012

nasiel som subory ku spominanej metode, ktoru som pred casom trochu
rozviedol http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rlc_measurement/
Princip je velmi jednoduchy, mame odporovy delic napajany sinusovym
signalom, jeden rezistor je meracia referencia, druhy je merana impedancia.
AD prevodnikom sa meria napatie zdroja a napatie v strede delica (na
meranej impedancii). Vzorkuje sa stvornasobkom meranej frekvencie cim
dostaneme informaciu nie len o amplitude napati ale aj o ich faze.
Vypocet impedancie je potom velmi jednoduchy.
Pre rozne rozsahy treba samozrejme rozne velkosti referencneho rezistora
a napatia/prudu.
b.