LCR meter - konstrukce

Pondělí Březen 12 20:42:23 CET 2012

Na spoustě míst byla prezentovaná konstrukce s PICem a pak se objevila i
s Atmelem. Nevím odkud to pochází, ale používám to už řadu let.
Princip: je tam LC oscilátor s nějakým komparátorem, zavedený do toho
PICu (Atmela). Připojením měřené indukčnosti, případně kapacity se
oscilátor rozladí a podle poměru kmitočtů to počítá L, C. Pro kalibraci
je tam přesný kondenzátor 1nF, na jeho přesnosti závisí přesnost
měření.  Měří v obdivuhodném rozsahu od jednotek pF až do desítek uF
(dokud ještě kmitá oscilátor) - všechno v rámci jednoho rozsahu. Je tam
LCD 2x16 znaků. Za ty roky jsem k tomu ještě neudělal krabičku, válí se
to mezi bordelem a furt to funguje :-)
Anděl