LCR meter - konstrukce

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Březen 12 13:09:29 CET 2012

Dobry den,

berte to trochu s humorom, ale skusim Vam napisat ako Vasa otazka asi skonci.

Vasu otazku by ste mal sformulovat trochu inak a to asi takto.
Potrebujem si kupit LCR merak mam na to xxxUSD, co mi poradite alebo
odporucite? Odpoved dostanete urcite a to aj s tipmi kde a u koho to
kupit. Ako doplnok Vam povedia, ze davat za taky a onaky pristroj
povedzme 100USD by nikto nedal, pretoze za dva tri integrovane obvody,
ktore su v tom meraku, by to predsa bola somarina.

Ked sa rozhodnete nieco pytat, tak to tu je trochu komplikovanejsie...
Mate tu dve roviny, jednu vertikalnu, kde komunikuju medzi sebou ludia
s roznym vzdelanim, specializaciou a praxou a horizontalnu, kde
komunikuju ludia so sebe rovnym vzdelanim. Tej vertikalnej je lepsie
sa vyhnut, lebo sa dozviete len to, ze vsetko je brnkacka lavou
zadnou, ked sa vyskytne problem, tak sa len vhodne uprace a nakoniec
si pripadate ako blbec... Najlepsie je komunikovat so sebe rovnymi
ludmi, co je dost problem, pretoze su tu ludia s roznou specializaciou
a praxou. Kazdy je odbornikom na cosi. Okrem toho kazdy manevruje, aby
nahodou nepovedal nieco, z coho bude mat problemy, ci mozu byt
potencionalne problemy... Lepsie je totiz mlcat, ako by Vas mali
vyhodit z roboty a nikto nikdy Vas uz nezamestna v odbore. Ale aj
napriek takymto trablam, sa tu najdu obcas dobre rady a poznamky a
clovek si rozsiri svoje obzory. Su to vsak skor vynimky a je ich tu
ako safranu.

Najlepsie je ked si clovek cosi ubastli, zletuje a pomeria sam. Ci uz
nejaky navod z netu, alebo sa vyda sam do oblasti nepreskumanych a
neprebadanych. Vedzte vsak, ze to uz niekto pred Vami riesil a
vyskumal ako sa veci maju a ktore riesenie je najoptimalnejsie. Clovek
sa totiz velmi vela nauci aj na davno vyskumanom a to mu uz nikto
nikdy nevezme. Ale aj tu plati, ze v dobrom a otvorenom kolektive
dokazete toho ovela viac ako sam. Minimalne sa mate koho opytat a
mozete sa poradit. Musite vsak pocitat aj s tym, ze kazdy potrebuje
len vediet co robite a kolko toho viete... Dobry kolektiv sa hlada
tazko a ja som za 15 rokov praxe nenasiel ani jeden, co je velmi
smutne.

Ked sa uz vsak rozhodnete si nieco bastlit sam z vlastnej hlavy a
nekupite si rovno Agilent za 250USD skuste si najprv navrhnut nejaky
matematicky model merania impedancie a potom zacat robit postupne
jednotlive bloky. Mozno sa Vam podari navrhnut nieco, co nie je ani
take zlozite ako sa na prvy pohlad zda.

A.