Vysilac DO 433MHz.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Neděle Březen 11 18:30:01 CET 2012

Dobry podvecer,
koupil jsem dalkove ovladani k navijaku:
http://www.ebay.com/itm/Wireless-Cordless-Remote-Control-Switch-for-Winch-12V-/260956094600?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item3cc2320088&vxp=mtr

Uvnitr DO (mam jej otevreny) je enkoder SC2262(PT2262), v prijimaci asi
SC2272, ale je zality, takze jsem do nej nelezl.
www.e-ele.net/DataSheet/PT2262.pdf
Kdyz to prislo, vse na stole fungovalo (oba DO a obe tlacitka). Vyndal
jsem z DO 12V baterii a pripojil na zdroj. DO zacal odebirat stovky mA,
mistama az 800mA a SC2262 se zacal velmi zahrivat. Totez druhy kus. Pak
uz nesly poradne ani s baterii. Rikal jsem si ze to cinan nejak
prepoloval a objednal jsem 2ks PT2262, vymenil je a na zdroji se to s
jednim kusem opakovalo. Druhy uz jsem nepripojil.
Nakonec jsem prisel na to, ze v tom DO je jediny blokovaci kondenzator,
nejaka mala keramika. Kdyz jsem pridal tantal 1u na napajeni, uz bylo
vse v poradku i na zdroji. Problem je nyni v tom, ze na obou DO
fungovalo jen jedno tlacitko OUT. IN nejelo. Ted dokonce jede jen OUT na
jednom DO, druhy nejde vubec. Myslim tim, ze prijimac reaguje jen na
jeden DO na tlacitko OUT. PT2262 jsem v obou vymenil, na prijimac jsem
nesahal.
Asi odeslo jeste neco v te RF casti DO, nebo se ten kmitocet nekam
posunul. Zapojeni RF casti je v podstate tohle, s vyjimkami:
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=1837
- oba kondentatory RF bypass 100pF v DO nejsou
- L1 jako antena je obdelnikova smycka 2x2,5 cm na DPS
- Rc je tvoreny delsi a klikatou cestou na DPS

Otazky zni:
- jak funguje ten vystupni oscilator?
- mohlo to nejak ujet kmitoctove a jak to zjistit?
- jak to vyladit na co nejvetsi dosah s co nejmensim odberem (mam
osciloskop, meraky a malo zkusenosti)?

Dekuji za rady.

--
Martin Hanek