[OT] Captcha

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Březen 10 22:41:59 CET 2012

Původní zpráva ze dne 10.3.2012 od Jaroslav Buchta:

> Spis je mi zahadou, ja vubec fungujou ty roboti na nabouravani
> registraci a formularu, a k cemu je to vlastne dobry...

Buď se to snaží rozluštit samy jako například OCR. Nebo pak to dělají
tak, že si zaplatí Indy, kteří to luští v reálném čase za ně. Není to
drahé, nakoupíš si kredity a už jedeš.

Dobré je to na více věcí. Například na to, že je tím chráněna nějaká
databáze, kterou pak tím pádem nemůžeš stáhnout najednou automaticky.
Tak tímhle tu ochranu obejdeš.

Nebo pak na to, že se dá rozeslat spam. Různé objednávkové a podobné
formuláře posílají kopii tomu objednávajícímu. A tím můžeš poslat
spam.

A mnoho dalších využití.

Jinak k tomu použití captcha - mně se osvědčilo použít kvalitní
validaci vstupních polí formuláře a pak captcha nepotřebuji. Většinou
si roboti vylámou zuby na tom, že jméno musí začínat velkým písmenem,
že PSČ musí být vyplněno a musí tam být jen čísla apod.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601