praskle pouzdro procesoru

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Středa Březen 7 00:41:47 CET 2012

Temer jiste za to muze vlhkost.

Pokud jich mate vic a chcete je pajet hrokovzduchem tak vysusit.

Bezne se to dela v peci na 125 stupnu 24 hodin
muzete ale zkusit i kratsi cas. Cilova vlhkost by mela byt do 30%.

Pavel

-původní zpráva-
Předmět: praskle pouzdro procesoru
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Datum: 07-03-2012 00.14

Dobrý večer,
stala se mi věc, kterou nechápu. Horkovzduchem jsem připájel procesor a
když se nedokázal spojit s programovadlem, odpájel jsem ho, očistil
desku a znova připájel. Když jsem kontroloval jestli tam nejsou zkraty,
objevil jsem na pouzdru prasklinu.
http://vaelektronik.cz/fotky/proc1.jpg
Takovou prasklinu znám u odešlých výkonových součástek. Ale tady teklo
možná pár mA při 3V. Procesor mi před tím asi 6 let ležel v šuplíku.
Nemohla se do pouzdra za tu dobu dostat vlhkost, která to pak při pájení
roztrhla? Nebo že by výrobní vada?

Anděl