Opet elektroinstalace na aute
Tomáš Hamouz
hamouz na alsoft.cz
Úterý Březen 6 10:15:22 CET 2012
Domnívám se že jste přehlédl spoj mezi uzkel odporů 820R - 4k7 - 10k a
12V. Pak to funguje.
Tranzistory tvoří schmittův klopný obvod, 68k dělá tu hysterezi.
Tomáš
R> Tak se mi opet zadarilo...
R> Rano namrzle okno, takze jsem oskrabal a aby se nemlzilo zevnitr tak
R> vetrak naplno. Vse ok. Popojel jsem kus ke skolce a zhasnul motor z
R> naplno pustenym vetrakem.
R> Nepamatuji si, ze bych to takhle nekdy delal a uz pri chcipnuti motoru
R> jsem si rikal, jestlipak tam francouz dal neco na osetreni te energie
R> dobihajiciho motoru.
R> No zjistil jsem to hned za deset minut - vetrak nesel. Ani tuk.
R> Podarilo se mi najit schema viz priloha. Priznam se, ze netusim jak ten
R> regulator funguje - mohl by mi to nekdo osvetlit. Regulacni prvek je bud
R> potenciometr a nebo prepinac s odporovou siti.
R> Chapu, ze rele tam je aby zrejme pri maximalnim vykonu premostilo
R> tranzistory. Mozna to je take to proc to shorelo (a neni to vyjimecny
R> stav podle citroenackeho fora) - ze rele odpadne a cely vykon motoru se
R> napere do tranzistoru - jsou to PNP darlingtony FW26025A1, ktere maji
R> mit integrovanou ochrannou diodu, ale zrejme toho je na ni asi moc.
R> Nasel jsem nejakou nahradu, ktera by tam snad mela jit MJ15004G - neb
R> ten uvedeny 2N6031/2N6030 a ani original jsem nenasel u beznych prodejcu.
R> Jak ten regulator prosim pracuje - nejak netusim jak se na tu ridici
R> cast dostava kladne napeti.
Další informace o konferenci Hw-list