U Lidla

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Březen 1 23:52:45 CET 2012

Jen maly komentar: Shodou okolnosti mi minuly tyden odesla ma velice letita
mikrovrtackobruska (takove to male modre "cosi", prodavane dodnes:
http://www.gme.cz/mikrovrtacky-a-frezky/vrtac-bruska-drill-3000-p732-004/ ).
Vevntir je standardni SS motor  velikosti 380, ale nejak jsem nemel chut
stahovat dolu nalisovane "sklicidlo", tak jsem objednal uplne nejobycejnejsi
Cinu, a to Extol 404111 (udavanych 130W na 230V). Slibovali dodani do tri
dnu, maloucko se jim to protahlo (asi o den), ale i s dopravou byla za velmi
prijemnych 519Kc - objednano zde:
http://www.naradi-extol.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=2_8_23&products_id=40

Po vybaleni velmi prijemne prekvapeni - bruska sama o sobe ciste udelana,
kufrik standardni a prislusenstvi Cina nejhrubsiho zrna, ale ty kotoucky,
brousky a frezy jednak mam, jednak dokoupim jen ty potrebne, takze
prislusenstvi neresim.

Neodolal jsem a rozebral jsem ji. Uvnitr velky komutatorovy motor (uhliky se
prodavaji nahradni a vymenit se daji zvenku), hridel ulozena ve dvou
loziskach, za motorem triakovy regulator a samostatny spinac. Vsechno
zapajene ciste, vnitrni prodratovani ma konce zafouknute ve smrstovacce,
privodni snura je ve sroubovaci svorkovnici - takovehle provedeni jsem v
teto cenove relaci opravdu necekal. Pokud zrovna neshori motor, asi si ji
budu snazit udrzovat, v celem rozsahu otacek je relativne ticha (subjektivne
tissi, nez pomerne "olitany" Dremel 300, ktery ma kolega, na druhou stranu -
ten Dremel uz opravil hezkych par aut :). Nijak viditelne nehazi, hazi jen
jedna klestina, ale tu stejne zitra hodlam nahradit vrtackovym sklicidlem,
dost me otravuje v bordelu na stole porad hledat tu spravnou.

Takze ackoli se akce Lidlu temer kryla s moji potrebou, ani nelituju, ze
jsem tam nevystartoval (navic se priznam, ze k akumulatorovemu naradi mam
averzi, vyplyvajici z faktu, ze nikdy neni nabite, kdyz ho clovek potrebuje
vzit do ruky), jestli nekdo potrebujete neco podobneho sitoveho (nechtel
jsem malou se SS napajenim kvuli vykonu), tak muj prvni dojem je necekane
pozitivni, predpokladam, ze na to "obcasne domaci zvykani" bude tak akorat.

Pavel Kutina

P.S.: Za to predchozi odeslani mailu se omlouvam, jsem zvykly z ICQ
odradkovavat pres Ctrl-Enter, coz je ovsem kombinace, na kterou reaguje
Outlook Express odeslanim zpravy...