OT - Utajovani patentu

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Červen 29 11:30:02 CEST 2012

Matnou představu tedy mám. Pokud budu chtít získat energii z vodíku né fůzí,
potom antihmota a anihilace. Teď mám čistou energii. Je nějaká alespoň
teorie, jak energii zpět konvertovat na hmotu ( energie --> vodík )? Míra

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, June 29, 2012 10:34 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT - Utajovani patentu

Zdravím,

> Trochu v tom plavu. Pokud fúzuji od železa k uranu, potom musím
> energii dodávat?
> Štěpením helia na vodík - musím dodat energii? Míra

1) Ano. 2) Ano. To je také důvod, proč většina hvězd končí svůj život, pokud
mají tu správnou hmotnost, v železném stavu. Pokud ale mají hmotnost příliš
velkou, zhroutí se do neutronové hvězdy (kdy obrovský tlak v jádru "hvězdy"
vtlačí elektrony do jader a tím zkonvertuje protony na neutrony), jenže při
tom se zase začne uvolňovat energie a je-li jí hodně, vybuchne to coby
supernova.
Ta supernova je hodně zvláštní efekt, kdy dojde v masovém měřítku ke
konverzi hmoty v energii, ale celý materiál té hvězdy se obvykle "nevypaří"
a stejně zůstane v podobě neutronové hvězdy, případně černé díry.

Zdraví Pavel