Bocnik na 200 kA/us

Petr K ptrkdr na gmail.com
Čtvrtek Červen 28 11:51:02 CEST 2012

No koaxialni bocnik je mysleno hmotovy odpor, ktery nema elektrody na
koncich, ale souose. Proud  tedy tece od stredu k plasti (nebo
opacne). Dielektrikum tam snad nikde neni...

konstrukcne by se mohlo jednat treba o mezikruzi z nerezoveho plechu
(tloustka plechu a sirka mezikruzi zvolena podle pozadovaneho odporu).
Uprostred privod od jimace, vnejsi obvod by se dal privarit na vhodnou
trubku a tu zatlouct do zeme jako svod. Uvnitr trubky by pak mohla byt
elektronika (celkem i chranena, pokud nebude elektricky zasahovat mimo
trubku). Pripojeni snimacich vodicu z opacne strany mezikruzi nez je
privod by melo minimalizovat vliv prechodovych odporu na mereni.