Raspberry Pi

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Úterý Červen 26 08:26:37 CEST 2012

Jak se to vezme. Mě třeba v komoře chrochtá P3/500 s W2K, běží na tom
www s php, pár stránek, nějaké úložiště fotek a videí z různých akcí,
ftp server (hlavně pro sebe) a pak sdílené datové úložiště pro domácnost
(fotky, videa, blbosti) ... a hlavně zálohy. Ta P3 tohle všechno
bezproblémů zvládá, problémy mívá hlavně s většími datovými přenosy,
výkonově prostě nestíhá. Taky je to "normální" desktop a s pasivem
(ventilátor je jen ve zdroji), v létě se tam celkem smaží ve vlastní
šťávě. Čili možnosti jsou:
- nahradit to nějakým miniserverem, kde ale nebudu mít to, na co jsem zvyklý
- upgradovat stávající stroj, ale už je na svých hranicích a zase,
přestavovat to s minimálním přidaným výkonem je spíš krok zpět
- nahradit to modernějším strojem, do čehož bude potřeba vrazit několik
tisíc
- nahradit to malinou, trochu si zabastlit, naučit se něco nového.
Výkonově to bude, věřím, mnohem lepší, cenově pohoda, netopí to, žere
zlomek toho, co stávající stroj. Pro mě celkem jasná volba. Sice tam
budou ty widle, na které jsem si tak nějak zvykl, ale co se dá dělat.

Druhá aplikace by byla černá skříňka do auta, což tak nějak doufám, že
někdo začne v nejbližší době dodávat komerčně (protože mně se s tím
bastlit vůbec nechce). Ve zkratce dvě webkamery se solidním rozlišením a
framerate, cyklické ukládání záznamu, volitelným příslušenstvím by mohl
být gps modul, automatický start po otočení klíčku. Potažmo, nepotkali
jste někdo něco takového už hotového dnes? Zadní kamera by ani být
nemusela. Jde mi především o diskrétní řešení = ne kamera trčící ze
stropu, ale něco menšího na zrcátku nebo někde v rožku.

TV