USBasp AVR a SW pro autoimport

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červen 25 00:43:31 CEST 2012

Ta ted se v tom zaciman trochu ztracet...

Programator mam konkretne tenhle:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21321 ,
osazena je tam ATmega8A a bohuzel je to jediny programator pro AVR, ktery
mam "v dosahu". Kdyz jsem hledal, jak je to s tim warningem, narazil jsem
treba na http://reprap.org/wiki/USBasp , kde to autor povazuje za funkcni
stav, viz prvni hlask aod avrdude tady:
http://reprap.org/wiki/File:USBasp_avrdude_bootloader_flash_success_GNU_FDLv1.3_or_later.png

Mel jsem za to, ze o vsechnu "chytrost" techto programatoru se stara
obsluzny SW, vcetne podpory pro ruzne AVR, tomu by taky odpovidaly ten
pomerne obsahly definicni soubor avrdude.conf. To, ze programator
nepodporuje zmenu SCK a tedy komunikuje s targetem na jedne frekvenci by
snad problem delat nemuselo, tim spis, ze s konkretnim procesorem opravdu
komunikuje a treba prave tu signaturu vycte spravne (a skutecne takovou,
jaka ma byt), nebo se pletu a je to jinak a treba ta signatura se cte nejak
jinak, nez zbytek procesoru?

Ale napriklad ten zmineny eXtreme Burner si na nic nestezoval - jen tedy
vratil jiny prvni bajt :) Aktualni avrdude spousteny z prikazove radky hlasi
take warning pri prepinani rychlosti, ale bez problemu cte flash i EEPROM.

Co se tyka AVR, tak jsem dosud panna nepolibena, moje domena je PIC a tam si
vystacim s PICkitem2 (resp. vybiram si typy, ktere jsou s Pk2 kompatibilni),
takze si rad necham poradit.

Pavel Kutina