Re: OT: Windows XP z druhé ruky

Čtvrtek Červen 21 10:38:18 CEST 2012

Pokud je to do firmy, dal bych těch 1500, měl bych fakturu přímo od
prodejce a nemusel nic řešit. 1500 snad není ani pro malou firmu, tak
moc, ne? Lepší než mít v budoucnu nějaké problémy s finančákem nebo
policií.

Pokud je to domů, můžete to udělat třeba jako já, stolní počítač jsem
koupil použitý včetně OEM licence Win XP (a pak ho několikrát
upgradoval). Notebook jsem koupil taky starší včetně licence (a opět
trošlu vylepšil, přidal paměť, vyměnil harddisk, DVD  a wifi
kartu...). Prodejní doklad nemám, jelikož do žádného účetnictví to
dávat nebudu, tak jsem ho nepotřeboval. Ale asi by šla sepsat nějaká
kupní smlouva. (Obojí koupeno přes aukro.)

Zrovna teď někdo prodává na Aukru odlepené COA štítky nebo samotnou
bočnici z PC s COA štítkem, což mi zrovna moc legální nepřipadá. Když
už, tak aspoň celou PC skříň s COA štítkem, ale sepsat kupní smlouvu,
kde předmět bude třeba "počítač Dell s OEM licencí Windows XP
Profesional" (vypsat licenční číslo apod.). Je to takové polo-legální,
ale kdyby na dveře zaklepali nějací pánové v černých baloňácích, máte
Windows XP, které jste koupil současně s počítačem a máte na to i
kupní smlouvu.

P.K.

p.s.: samozřejmě nejlepší je dát tam Linux, to ví přece každý.