RE: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Středa Červen 20 07:53:03 CEST 2012

Odpovědi v textu.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Subject: Re: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

>On dnešní běžný radioamatér je hlavně poněkud zmlsaný;-)

Ano ano ano to je naprostá pravda :-))). Opravdu už by se mi nechtělo mít oddělený RX a TX a po zavolání výzvy hledat odpověď po celém pásmu jak to dělali naši pionýři... Ale beze srandy - dnes jsme prostě zvylí že když se domluvíme na spojení tak kmitočet na 100Hz sedí. Nikdo nebude nikoho hledat po pásmu. Samozřejmě výjímkou jsou mikrovlná pásma kde již taková přesnost není běžně dosažitelná. Stejně tak se netoleruje kmitočtová nestabilita TX která byla dříve běžná.

>Je to vidět třeba když stejná procentuelní chyba na 145 MHz ještě nevadí,
>ale na 432 už ano, protože dosáhne psychologické hranice 1 kHz.

To není psychologická hranice ale šířka filtru v SSB přijímači. Když se naladíte 1kHz vedle tak tam prostě už protistanice nebude. U CW se běžně používají filtry 500Hz a užší.

>Mám tu radioamatérské knížky, které doporučují měření UHF s pomocí pravítka,
>dvou rovnoběžných drátů s posuvným zkratem a žárovky. Případně náročnější

Nojo, dnes už taky nikdo po silnici nejezdí s parním kočárem. Ale se slzou v oku na ty časy nostalgicky vzpomínáme... Když byly mé jediné přístroje avomet a diodová sonda měl jsem život daleko jednodušší než dnes. Co oko nevidí srdce nebolí :-).

	Martin.