Re: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Červen 19 19:54:29 CEST 2012

On dnešní běžný radioamatér je hlavně poněkud zmlsaný;-)

Je to vidět třeba když stejná procentuelní chyba na 145 MHz ještě nevadí,
ale na 432 už ano, protože dosáhne psychologické hranice 1 kHz.

Mám tu radioamatérské knížky, které doporučují měření UHF s pomocí pravítka,
dvou rovnoběžných drátů s posuvným zkratem a žárovky. Případně náročnější
metodu, kde je soustružené koaxiální vedení a sonda (s Ge diodou a
ručičkovým mikroampérmetrem) se posouvá mikrometrickým šroubem. Pamatuji
dobu, kdy se o čítači řízeném krystalem mluvilo skoro jako o kosmické
technologii, ne-li přímo svatém grálu. ... Dnes je to póvl, diskutujeme o
atomových hodinách a synchronizaci z GPS, v novinkách si můžeme přečít o
atomovém normálu v integráči.

Na druhou stranu to chápu, mě taky vadí, když se hodinky odchylují o 4 ppm.
Možná si někdo vzpomene na diskusi asi před rokem a něco (mimochodem,
řemínek se i přes pravidelné koupele stále nerozpadl).

PH

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
On i bezny radioamater ma doma nejake ty DCF hodiny, nebo alespon TV
ci radio. Pokud budeme uvazovat, snad realistyckou chybu rucni
synchronizace na vyse uvedene standardy 1s, pak se dostavame na 1E-5
za den, 1E-6 za 12 dnu a 1E-7 za 1/3 roku. To posledni je realne asi
jen tehdy, pokud by bezny radioamater byl zaroven tibetskym mnichem,
ale 1ppm reane urcite je.