RE: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Úterý Červen 19 16:18:39 CEST 2012

Nojo, ale takové kontakty kde je možné něco změřit si šetříte. Když tam příjdete 4x do roka tak se na Vás popáté vykašle. Navíc kontakt s referencí opravdu nemám. A tu mašinku jsem zbastlil za 14dní a s celkem minimálními náklady - řekněme nějakých 700 - 1000kč a mám dostatečně přesný normál doma.

Pokud mám odchylku 100Hz na 20MHz znamená to na 100MHz už chybu měření 500Hz a na 500MHz už chybu 2,5KHz. To je naprosto nepoužitelné. Nutná přesnost měřidla je nejméně o dva řády vyšší než Vámi uvedená.

S tím čitačem nemusíte mlátit a přesto kmitočet pomalu jak krystal stárne ujíždí.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, June 19, 2012 3:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Je mi jasne, ze je to naprosto nevedecke a neodborne, ale myslim,
ze ta chyba krystalu bude pri relativne stabilnich tepelnych podminkach
(doma na stole) a v historicky kratkem obdobi (jednotky mesicu) systematicka.
Takze bude stale tech treba +100Hz (nebo stale -100Hz) na 20 MHz.

Tak pro toho zde zminovaneho bezneho radioamatera staci cas od casu
treba i rucne zmerit odchylku treba proti 1pps z GPS (nebo proti meraku napr.
z nejlizsiho vybaveneho labu treba na vysoke skole) a zavest do toho citace
korekci na tu systematickou chybu, ne?

Prepokladam teda, ze s tim citacem nikdo nemlati o zem, aby se parametry
krystalu menily skokove mechanickym namahanim.

PL