RE: GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Červen 19 15:17:22 CEST 2012

On se vysila pseudonahodny kod (kazdy satelit jiny) a k nemu se musi nakorelovat stejna sekvence generovana v prijimaci. Prave casovy posun te prijimane a generovane sekvence udava casovou vzdalenost satelitu od prijimace (relativni, protoze hodinam v prijimaci nemuzeme alespon na zacatku moc verit). Teprve po chyceni se 4 satelitu se da cas i poloha nastavit absolutne (4 souradnice X,Y,Z,T a ctyri satelity).
Myslim, ze je to vymyslene tak, aby se dala poloha kodu z anteny a vnitrniho generatoru dokorelovat i pri dopplerovskem posunu, a pak se jen doladi frekvence vnitrnich hodin pro tu sekvenci tak, aby se vystup z korelatoru maximalizoval.

Telegram (datagram), ktery se vysila, s presnym merenim casu nema nic spolecneho. Vysilaji se jim jen informace o poloze a skutecnem casu na satelitu, ktere pak vstupuji do vypoctu polohy pozorovatele, ale samotne mereni je na nem nezavisle a je jen otazkou korelatoru.

Jakub Serych