OT: Nízkovýkonný FM vysílač pro OIRT band ??

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Červen 18 13:03:44 CEST 2012

Zdravím,

> Pokud chcete jít mermomocí cestou vysilače, vzal bych první hotovou kostrukci (tišťák) přidal bych pár závitů na cívečce nebo zvednout kapacitu v oscilátoru.

Aha. A já bloud jsem si myslel, že už dnes všechny tyhle udělátka mají
digitální syntézu s PLL a právě sem vedl můj dotaz - zda někdo neví o
takovém, která by to sama od sebe uměla, případně se dala snadno upravit
(jako se rozšiřují pásma např. u radiostanic, štípne se "zelený drátek",
odpájí se někde dioda/resistor a většina už to stejně dnes dělá nějakým
"hmatem" z klávesnice). A nechtěl jsem to bastlit (ač bych to asi dal),
ale spíše jsem pátral právě po nějakém hotovém produktu - třeba na DX
moc nechodím, zatímco spousta čtenářů zde ano, takže by mohli být
znalejší...

> Stejně to budete muset do pásma "usadit". Nevím jestli jsem to pochopil správně, ale krmit to chcete třeba z CD či mp3? Myslím tím nf.

Ano, ano! Krmení bude vlastním programem :-). Už se těším, až se zase
z Barcaroly ozve typická znělka a "Vysílá stanice Hvězda :-)". Ne, že
bych toužil po návratu těch časů, to prosím mne chápejte správně, ale
poslouchal jsem to léta a třeba jen ukázat to návštěvě - včetně nějakých
dobových zpráv o plnění závěrů XIV. sjezdu KSČ - by mohlo být docela
srandovní :-).

> P.S.
> Jinak já osobně bych šel spíš cestou přeladění, ale to asi nechcete slyšet. Taky záleží jakej "strojovej park" máte k dispozici.

Ano, přesně, to slyšet nechci. Já opravdu chci, aby ta rádia zůstala
pokud možno v originálním stavu.

Zdraví Pavel