OT: Nízkovýkonný FM vysílač pro OIRT band ??

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Červen 18 12:27:30 CEST 2012

Zdravím,
  mám na chalupě malou sbírku starých elektronkových i tranzistorových rádií
(Barcarola, Opereta, Riga 103 + ještě asi 3 další) s OIRT FM rozsahem, tj.
nějakých 65 - 73 MHz. Hrozně rád bych, aby si tahle rádia ještě někdy na tomto
rozsahu zahrála a nechci to řešit cestou konvertoru, protože zaprvé se celé
současné CCIR pásmo do toho OIRT jednoduše nevejde, za druhé je tam hrozný
bordel, který by se svojí selektivivtou ta rádia stejně moc nezvládala a za
třetí tam stejně není skoro co poslouchat. Napadlo mne zkusit takový ten malý
FM transmitter, který se používá třeba v automobilech či podobných
příležitostech, ale samozřejmě nevím o jediném, který by šel rozšířit mimo
rozsah 87.5-108 MHz. To, že OIRT norma měla jiné hodnoty pre/deemfáze, nyní
ponechávám stranou, jde o to, aby to alespoň něco hrálo. Nevíte někdo náhodou
o takovém transceiveru, který by to buď nativně uměl již od tak nízkých
frekvencí, nebo by šel např. firmwarově upravit ? Samozřejmě je tu možnost
použít transmitter a pak konvertor, ale tu beru jen jako opravdu poslední :-).
  Zdraví Pavel