GPS normál, bylo GPS moduly Aar Logic

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Červen 17 12:00:08 CEST 2012

tieto normaly sa volaju GPS-disciplined. Kratkodoba presnost a stabilita
je presnot a stabilita pouziteho oscilatora. Ak to bude nejaky obycajny
krystal tak dostanete len stabilitu toho krystalu, nic viac. V ramci
intervalu kedy sa namravnuje z GPS (1s, 10s...) bezi uplne volne po
svojom. GPS sa pouziva len na dosiahnutie dlhodobej stability.
Regulacia frekvencie oscilatora sa da robit viacerymi sposobmi. Bud sa
riadi VCXO co je rychlejsie ale menej presne, alebo sa riadi teplota
pece OCXO co pomalsie, ale oscilator ma perfektne cisty vystup.
Ten druhy pouzivame namiesto atomovych hodin aj pre riadenie LHC,
funguje to vyborne, stabilita aj presnost je podobna ale stoji to 20%
atomoveho normalu.
b.