OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)
gatilo
gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Červen 14 13:59:00 CEST 2012
14.6.2012, 13:50:17
V podstate existuji 3 pristupy k "olejovemu hospodarstvi".
1. "americky", kdy se pouzivaji levne, ne prilis kvalitni oleje a
casta vymena, s trochou nadsazka pri kazde pate nadrzi benzinu.
2. "evropsky" kdy jsou oleje kvalitnejsi a drazsi a vymene intervaly
delsi cca 10-20 kkm
3. "long life" kdy se pouzivaji oleje jeste drazsi a napln je v
porovnani s 2 podstatne vetsi.
1,2 se pouziva uz dlouho, a funkcnost takoveho pristupu je dlouhodobe
overena, 3 je relativne novum, ktere se rozsiruje poslednich cca 10
let, takze jsme nyni ve stadiu ostreho testova, kdy vysledky jeste
nejsou znamy, alespon ne sirsi verejnosti.
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
Zuffa Jan napsal:
> Olej okrem toho, ze straca viskozitu obsahuje casom coraz viac abrazivnych castic.
> Preto long life oleje mozu byt dlhodobo vyhovujuce s pohladu viskozity ale uz nie z pohladu
> obsahu tychto castic. Navyse casom sa dostava do oleja vlhkost ktora sposobuje vznikanie
> vodnej emulzie a nasledne skody a problemy (zle startovanie v zime,
> bublinky vodnej pary, nizsi bod varu,
> nedostatocne mazanie) Preto je olej najlepsie menit kazdy rok
> (pripadne na jar a na jesen) alebo najneskor
> po 15000km
> j.
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz
> [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Koželuh
> Sent: Thursday, June 14, 2012 12:46 PM
> To: 'HW-news'
> Subject: RE: OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)
> Ale to jsou všechno blbosti. Včetně polo a plné syntetiky, protože
> všechno je to směs různých olejů. Do auta se lije zásadně to, co
> stanovil výrobce auta. A výrobce má svoje normy, žádná 5W-30, syntetika a podobně.
> Například u tohoto oleje je jasně dané, jaké normy výrobců splňuje
> a do jakých motorů se tedy může lít:
> http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=579
> To samý dojezd, pokud auto jezdí téměř výhradně po městě, tak je po
> oleji do 15000km a je úplně jedno, co tvrdí servisní interval. Pokud
> jezdí i mimo, tak vydrží dýl, ale rozhodně ne to, co tvrdí ty
> longlife nesmysly, tedy 30 a víc tisíc kilometrů. To ten olej zaručeně nevydrží...
>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz]
>> On Behalf Of Jan Kral
>> Sent: Thursday, June 14, 2012 12:13 PM
>>
>> Tohle me jako laikovi zkuste objasnit. Mam totiz zkusenost takovou, ze
>> jsem dal auto do neznackoveho servisu, temer one man servis, na beznou
>> vymenu oleje a prdepsanou prohlidku a kdyz jsem si byl vyzvednout, tak
>> me povida ze se uvidime po 10.000km. Do te doby jsem to daval do
>> servisu dane znacky a vzdycky dali olej predepsany vyrobcem, kdy byla
>> dalsi vymena po 20.000km. Kdyz jsem se zeptal proc am neni plna
>> syntetika, tak pry to po nem nikdo nechce. Cena toho oleje byla na
>> urovni cca 60% te full syntetiky, ktera ma 2x vetsi km.
>> Takze me teda zajima, proc bych mel chtit obyc. olej. Kdyz cena oleje
>> + 2x za praci s vymenou vyjde draz nez predepsany olej.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list