Kondenzator misto transformatoru

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červen 13 21:40:02 CEST 2012

Odpory dejte 2 do série, aby se omezilo napětí na nich. Za odpor paralelně k
diodě můžete dát ještě malý kondík na vychytání impulsních špiček, prodlouží
to životnost ledky.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>

Odpor by měl být takový, aby omezil proud při maximálním napětí na hodnotu,
kterou všechny součástky (včetně něj) vydrží. Zásadní vliv má, jestli jsou
samotné LED nějak chráněny. Nejlepší je elyt k nim paralelně, jednak to pak
vůbec nebliká a hlavně pak už jde jen o to, co vydrží graetz a odpor. Např.
já jsem jednou použil drátový 470R/2W s elytem a jindy, když nebyl po ruce,
tak 2k2, 3k3, nebo něco takového.

PH

From: "Zdenek" <zdej na atlas.cz>
Kvůli nedostatku místa pro zdroj budu napájet LED ze sítě přes kondenzátor.
Pro 20 mA mi vychází 470 nF.

Jak se počítá velikost odporu v sérii s kondenzátorem, který by měl omezit
špičku po zapnutí?

Nebo stačí přibližný odhad?