Kondenzator misto transformatoru

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Červen 13 21:37:01 CEST 2012

To je trochu divné, ne? R pak vychází zbytečně velký a je na něm velká
ztráta...

Hlediska pro volbu R:

1) Upeak/R < Ifm, kde Upeak = špičkové napětí sítě (=230*sqrt2), Ifm =
max. špičkový proud LED

2) nutno dále porovnat tau = R*C < t, kde t = doba pro udávaný Ifm,
pokud je tau velké, je třeba jít dolu s proudem (zvětšit R).

Zapojení lze dále vylepšit třeba rozdělením ochranných odporů na dva v
sérii a přemostěním dvojice R a LED třeba výkonnější ZD nebo transilem -
snáší obvykle bez problémů vysoké impulsní proudy.

---
Jirka