Laser je skodlivy - Re: OT Hadanka na vikend

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červen 13 20:05:00 CEST 2012

To jsem při hledání taky zahlídl, ale v angličtině.

----- Původní zpráva -----
Od: "Miroslav Mraz" <mraz na seznam.cz>

Spíš jsem měl na mysli organickou chemii. PR kolem biolamp se točí kolem
toho, že prakticky všechny organické látky ze které je složena živá
hmota, pokud jeví optickou aktivitu, jsou výhradně levotočivé. A
polarizované světlo se s tím snaží uvést do souvislosti.
Ale podle mne tam žádná souvislost není. Proto mě to zajímá. Pokud by se
podařilo prokázat, že některé chemické reakce dávají jiný poměr výsledné
D/L formy za přítomnosti polarizovaného než bez něj, pak by na tom něco
bylo.

Mrazík