Bezpe?n? vzd?lenost od mobilu - Re: Laser je skodlivy - Re:OTHadanka na vikend

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 13 15:28:00 CEST 2012

Ve Sdělovací technice byl někdy koncem 80. let článek o potížích s SV
vysílačem v Rimavské sobote. Byly tam dost šílené věci, jako rádio hrající
ze zavěšených telefonů a zvonek cinkající do rytmu bicích:-) Rádio hrálo i
ze starých, bezpolovodičových telefonů. Jednak se přímo detekovala AM na
spojích venkovního rozvodu a jednak i VF proud dokáže při troše snahy
rozpohybovat membránu reproduktoru/sluchátka.

Při VKV FM si dokážu představit, že kabel dostatečné délky může fungovat
jako anténa a rezonanční převodník FM/AM zároveň.

PH

From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
  take se zapojim do konverzace, sna do nebude prijimano negativne :-).
  Tak napriklad my bydlime v Praze na Vinohradech, konkretne zde:
http://mapy.cz/#x=14.452359&y=50.080347&z=17&t=s&q=Jagellonska%2016&qp=14.431995_50.069998_14.474857_50.088764_14
  (Bod "1" vpravo dole). Povsimnete si prosim dominantni stavby vice nalevo
nahore. Bydlime v rohovem byte, takze okna mame do obou ulic. A naproti na
kazdem z tech domu jsou jeste 2 stozary BTS, kazdy se tremi sektory, pricemz
na jednom z nich je sektor orientovan primo na nas. Jeste dulezite info -
bydlime ve tretim patre, takze ty anteny maji prevyseni nejakych max. 8 m
oproti nam.
  Mohu zde pozorovat velice podivny jev, ktery si nedovedu vubec technicky
vysvetlit. Pokud pripojim reprobednu (samozrejme zcela pasivni) na cca 10m
kabelu a ten na konci zkratuji, tak to v te bedne HRAJE. Hraje v ni smes
stanic, ktere vysila onen blizky dominantni objekt. A to je prave to, cemu
nerozumim, protoze 1) v tom kabelu neni zadna mne znama nelinearita (snad
jedine spatnt kontakt na svorkach) a 2) to vysilani je FM, ktere by takto
jednoduse demodulovat jit nemelo.
  Kdysi mi ve vypnutem zarivkovem telese na strope obcas v noci poblikaval
starter. To uz delsi dobu nepozoruji, mozna proto, ze doutnavka uz je uplne
cerna.
  K tomu mi trvale v byte sviti WiFi, DECT a nekolik BlueToothu (class 2.0).
  Ovsem nemame mikrovlnku :-). A jako koncesovany radioamater tomu obcas
pomaham 100W na KV a 50W na VKV/UKV.
  Podle nekterych zde uverejnenych nazoru uz bych mel byt davno mrtvy,
pripadne zmutovany k nepoznani :-). Ale nejsem, a neni nikdo z me peticlenne
rodiny.