Bezpe?n? vzd?lenost od mobilu - Re: Laser je skodlivy - Re:OTHadanka na vikend

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Červen 13 14:14:02 CEST 2012

Zdravim,
  take se zapojim do konverzace, sna do nebude prijimano negativne :-).
  Tak napriklad my bydlime v Praze na Vinohradech, konkretne zde:
http://mapy.cz/#x=14.452359&y=50.080347&z=17&t=s&q=Jagellonska%2016&qp=14.431995_50.069998_14.474857_50.088764_14
  (Bod "1" vpravo dole). Povsimnete si prosim dominantni stavby vice nalevo
nahore. Bydlime v rohovem byte, takze okna mame do obou ulic. A naproti na
kazdem z tech domu jsou jeste 2 stozary BTS, kazdy se tremi sektory, pricemz
na jednom z nich je sektor orientovan primo na nas. Jeste dulezite info -
bydlime ve tretim patre, takze ty anteny maji prevyseni nejakych max. 8 m
oproti nam.
  Mohu zde pozorovat velice podivny jev, ktery si nedovedu vubec technicky
vysvetlit. Pokud pripojim reprobednu (samozrejme zcela pasivni) na cca 10m
kabelu a ten na konci zkratuji, tak to v te bedne HRAJE. Hraje v ni smes
stanic, ktere vysila onen blizky dominantni objekt. A to je prave to, cemu
nerozumim, protoze 1) v tom kabelu neni zadna mne znama nelinearita (snad
jedine spatnt kontakt na svorkach) a 2) to vysilani je FM, ktere by takto
jednoduse demodulovat jit nemelo.
  Kdysi mi ve vypnutem zarivkovem telese na strope obcas v noci poblikaval
starter. To uz delsi dobu nepozoruji, mozna proto, ze doutnavka uz je uplne
cerna.
  K tomu mi trvale v byte sviti WiFi, DECT a nekolik BlueToothu (class 2.0).
  Ovsem nemame mikrovlnku :-). A jako koncesovany radioamater tomu obcas
pomaham 100W na KV a 50W na VKV/UKV.
  Podle nekterych zde uverejnenych nazoru uz bych mel byt davno mrtvy,
pripadne zmutovany k nepoznani :-). Ale nejsem, a neni nikdo z me peticlenne
rodiny.

> Navic to nejsou jen mobily. Zakladnove stanice BTS, TV (Vykon KW) rozhlas
> (Vykon KW- MW), ruzne telemetrie a draty VVN a mikrovlna trouba. To by
> clovek musel byt nemocny porad, pokud je citlivy na zareni. Skoda ze
> operatori nepodporuji roaming pres SIP+WiFi. Doma nebo v kancelari by se
> GSMko vyplo a mobil by presel na Wi-Fi s vykonem 10mW.

  Na to s uspechem vyuzivam jiny trik. Provozuji doma Asterisk a jeden z
jeho kanalu se jmenuje chan_mobile a prave vyuziva BlueTooh headset profilu
ke prihlaseni se k telefonu. Takze kdyz prijdu, mobil dam nekam na stul
a zpravidla zacnu nabijet a pokud mi nekdo vola, Asterisk mi to prevede
na muj pevny telefon na stole. I ja mohu pres tento telefon volat svym
mobilem :-). Ovsem chapu, ze si asi kvuli tomu nebudete instalovat asterisk.
Nicmene, pokud byste ho uz meli, toto je zajivy "bonus".

> Vsimnete si ale jedne veci je spousta studii jak moc je mobil skodlivy. Ale
> v ZADNE studii se neuvadi kolik lidskych zivotu mobily zachranili nebo o
> kolik se zmensily nasledky nehod diky rychlejsimu prijezdu zachranaru. U
> tezkych zraneni udajne rozhoduji minuty o tom kolik mesicu stravite v
> nemocnici.

Ano, to je urcite pravda, takovou studii by to rozhodne chtelo!

> Michal Gregor

Zdravi Pavel