Martanske vlakno Re: Nove elektromery cez

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Červen 8 10:27:39 CEST 2012

Ta doba pro činnost na aku bez dobíjení je nutno stanovit delší, pokud to má
být provozováno přes  zatažené počasí - v takovém případě totiž panel dodá
ani ne desetinu (počítejte s tím, že i jen setinu) energie. A pokud se v
zimě zasněží/manrzne, tak ještě méně.

Taky jsem si chtěl dát 2W panýlek do auta, ale nějak mě to po takových
úvahách mě to přešlo, raději si udělám měnič k vysloužilým lionkám (nebo
zapojím 4 do série a přes žlutou/zelenou LEDku a odpor na aku) a tím budu
občerstvovat aku v zimě.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jiří Kučera" <fonolit na seznam.cz>

S dovolenim chych to shrnul.
1. 12V je napeti vybitého 6 clankoveho oloveneho akumulátoru, cili nabitej
tuto baterku 12V zdrojem je kravina
2. libovony spinany 12V zdroj lze vymenou jedineho odporu upravit na 13,4V
3. 4,8W FV clanek je dobry tak na pohon spotrebice s mene nez 0,5W, pro
realny bezproblemovy provoz 7/24 by vykon clanku a vykon spotrebice mel byt
1:10, cili pro 3W router 30W FV panel + odpovidajici baterie, ktera zvladne
napajet router alespon 24 hod bez dobijeni.