[OT][MECH][ST] Elektricky navijak

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Neděle Červen 3 23:41:51 CEST 2012

Dne 3.6.2012 18:04, KarelM napsal(a):
> Zdravim, par z Vas stavelo svepomoci, mozna poradite: Potrebuji zvedat
> do patra material, uvazuji, ze koupim elektricky navijak (kladkostroj)
> na 230V, neco je v nabidce na aukru kolem 2000 czk. Melo by to zvedat
> paletu s tak 5ks tvarnicemi(1ks 17kg) a kbeliky s maltou, vaha by nemela
> prekrocit 100-150kg. V nabidce jsou modely od 200/400 do 300/600kg. Toho
> materialu ted nebude az tolik, aby se mi vyplatilo poridit stavebni
> vratek/vytah, tak me napadl tento navijak.
> Ale cetl jsem nekde, ze se to prehriva... a ze je to pomale (papirove
> [...]

Dobrý den,
koupil jsem tohle (v některém ostravském BAUcosi, přesně si to nepamatuju)
http://www.azvercajk.cz/7691-manipulacni-technika/22074-elektricky-lanovy-navijak-zvedak-gsz-200400-güde/
Upevnil jsem to na krokve nad schodišťovou šachtou a používal jsem to
hlavně na zvedání koleček s betonem do patra (měl jsem na nich navařené
úchyty na závěsné háky). Problémy s přehříváním jsem neměl, ale lanko
dost trpí navíjením přes závity a nedá se to moc došolíchat vyrovnáním
náklonu navijáku. Kdyby se vyrobila třeba z palety nějaká plošina se
závěsy v rozích, asi by se daly zvedat i tvárnice nebo cihly. Rychlost
by měla být 11 m/min, což je úplně v pohodě. Těch 15 sec, co to jede
nahoru, je v porovnání s ostatními dopravními časy zanedbatelných.

JF