Re: UEFI platforma a bootování otevřených OS

Snehulak snehulak na gmail.com
Sobota Červen 2 08:04:56 CEST 2012

Samozrejme si budete moct jakykoliv OS porad instalovat . Cely problem je v
tom , ze zatim neexistuje centralni autorita , ktera by podepisovala ty
zavadece a vyrobci zakladnich desek asi nebudou resit nejake obskurni
okrajove OS jako jsou ruzne linuxove distribuce ale domluvi se s hlavnimi
hraci na trhu tedy s nejakymi komercnimi distribucemi treba.Musela by se
podepsat kazda verze GRUBu atd....

MS chce aby se ta volba dala vypnout jedine v BIOSu coz je zbytecna
komplikace, ale potom nabootujete jak normalne jakykoliv OS.

Jinak to ma same vyhody ,bezpecnost,  rychlejsi zavadeni systemu, lepsi
inicializace HW , komfortnejsi graficky, dotykovy, BIOS a podobne. O
zadnych omezenich HW kdyz nebudete pouzivat secure boot nevim to je blbost.

snehulak