Blikajici LCD

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Červenec 31 01:22:18 CEST 2012

Při pokusech s nahráváním jak had mrská jazykem jsem si všiml, že můj
monitor bliká na cca 250 Hz. Pokusně jsem zkusil nahrát i další monitory a
notebooky v okolí (všechny LED podsvícení) na 1000 FPS a výsledek je 250-330
Hz. Většinou cca 50 % světlo, 25 % tma a 25 % přechod. Často to vypadá, že
navíc nebliká celá plocha najednou, ale změna jasu se šíří sdola nahoru.

Kdysi mě napadlo, že jediný způsob, jak zajistit, aby při plynulém pohybu
nedocházelo k zesilování čar kolmých na pohyb je, že se při překreslování na
chvíli zhasne.

Teď mě to ale docela překvapilo:-)

PH