Rychle komparatory Analog Devices?

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Červenec 30 17:53:30 CEST 2012

Virgilius je dobry, ale myslim ze to nebude uplne fungovat ako si
predstavujete.
Pri tak pomalych dejoch sa tam bude uplatnovat velmi vela parazitnych
vlastnosti. Neviem aku mate predstavu o presnosti ale myslim ze ak
predpokladate ze budete merat priebehy o frekvencii stotin Hz s
presnostou v rade rozlisenia komparatora (pod 1ns) tak to nebude fungovat.
Rychle komparatory maju obycajne nezanedbatelny offset, potom je tam
spominana hystereza, na signale je sum, offset driftuje s teplotou.
Dostanete sice cislo s 9 desatinnymi miestami z ktoreho sa budete velmi
tesit, ale skutocna presnost merania bude o niekolko radov horsia.
Ked pouzijete precizny pomaly komparator dostanete lepsiu presnost bez
komplikacii.
Takisto ako v aute nejazdite na jeden rychlostny stupen od 0 do 150km/h
je tazke optimalne pokryt poziadavky na meranie jednou suciastkou v
rozsahu 12 radov.
V ziadnom pripade vas nechcem odradzat od vymyslania, ucenia sa a
experimentovania, ale niekedy je lepsie ist sa prejst von ako vymyslat
blbosti :-)
b.