regulátor otáček ze soustruhu PROMA SM-300E

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Neděle Červenec 29 23:56:29 CEST 2012

Dne Ne 29. července 2012 22:41:47 gatilo napsal(a):
>  29.7.2012, 22:39:17
>
> Juuu, tak to je parada. Vubec jsem netusil, ze uz se daji sehnat
> jednochipy, ktery fungujou i bez napajeni.  :-))))

A to tvrdil kdo? :-)

Já vyřadím všechno po budící tráfko tyristorů, Napájení pro jednočip si
zastabilizuju sám na svý univerzál desce a potenciometr, který vede do
operákovýho regulátoru přivedu na AD převodník.

Co jsem se dočetl na webu, je že tyhle regulátory odešly kdekomu = je to
sra*ka, jiný informace pro opravu jsem nenašel.
S tím jak je tišťák nečitelnej a obvod podezřelej - vypadá to že 78L12 je v
sérii za LED, například - mám pocit že bych udělal nejlíp, kdybych se toho
zbavil. Výkonovka je graetz s dvěma tyristory a dvěma diodami, to řídit umím.

Možná je to tím že se celkem úspěšně živím vývojem a ne servisem cizích
prasokonstrukcí.

JL

PS: Zpětnou vazbu vidím od napětí na (DC) motoru, tj. další převodník a pak
detektor průchodu nulou. A pak naprosto stupidním prográmkem nastavovat čítač
aby po dobu trvání požadovanýho úhlu otevření posílal hřebínek pulzů až do
konce půlperiody (spínání do induktivní zátěže). To abych osvětlil, že to tomu
tak trochu rozumím, dokonce ani nemám nic proti analogovýmu řešení, taky bych
ho dovedl navrhnout, ale tohle co tam je, je opravdová prasečina.